Ankara’da En İyi Film Ödülü ‘Karga Uykusu’na gitti
ANKARA- Dünya Kitlesel Temas Araştırma Vakfı’nın düzenlediği 34. Ankara Sinema Festivali’nde ödüller, Magic Fener Sineması’nda düzenlenen törenle sahiplerine verildi. Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda 7 sinemanın yarıştığı festivalde En İyi Sinema ödülü, yönetmenliğini Tunahan Kurt’un yaptığı ‘Karga Uykusu’ filminin oldu.
Ayşe Polat’ın yazıp yönettiği ‘Kör Nokta’ filmi; En İyi Yönetmen, En İyi Senaryo, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu, En İyi Erkek Oyuncu, En İyi Sahne Yönetmeni, En İyi Kurgu, En İyi Sanat Yönetmeni dallarında 7 ödül kazandı.
Melis Önel’in yazıp yönettiği ‘Birdenbire’ filmi En İyi Kadın Oyuncu ve En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödüllerine layık görüldü.
‘CUMARTESİ ANNELERİ SENARİSTİN BAŞLANGIÇ NOKTASIYDI’
‘Kör Nokta’ filmiyle ‘En İyi Senaryo’ ödülünü alan Ayşe Polat, ödül törenine katılamadığı için mesaj gönderdi. Polat yaptığı açıklamada, “Beş yıldır yazdığım senaryonun çıkış noktası Cumartesi Anneleri oldu. Nesiller boyunca aktarılan kolektif bir travmanın hikâyesini yeni bir film diliyle anlatmak benim için önemliydi. Çünkü her yeni anlatı biçimi, yeni bir düşünme biçimi ve dolayısıyla farklı bir görme ve hissetme biçimi yaratır. Bunun bu ödülle takdir edilmesinden dolayı çok mutluyum” dedi.
Aynı filmle ‘En İyi Sanat Yönetmeni’ ödülünü Görkem Canbolat’la alan Osman Özcan, ödülü Cumartesi Anneleri filmiyle aldığını söyledi.
‘KADIN HİKAYELERİ KADINLAR TARAFINDAN ANLATILMALI’
‘Birdenbire’ filmindeki Reyhan karakteriyle En Güzel Kadın Oyuncu ödülüne layık görülen Defne Kayalar, ödül konuşmasında, “Bir şeyler çok güzel görünüyor. 11 yıldır birlikte sahnedeyiz, alın terimiz, tükürüğümüz, emeğimiz. Yediğimiz, içtiğimiz her şey Öner’e karışıyor. Her şeyin güzel olacağını biliyordum ama bu kadar akıcı olması benim için bile sürpriz oldu. Melisa Önel adlı bir sinema yönetmeninin anlatmak istediği bir hikaye bu. bir araya geldik ve bu hikayeyi anlattık. Kadın hikayelerinin kadınlar tarafından anlatılması gerektiğini düşünüyorum. Sadece kadınlara değil erkeklere de çok yakışıyor. Kadın olsun, çocuk olsun, kendi hikayemizi anlatırken buna daha fazla dahil olmamız gerektiğini düşünüyorum. LGBTİ+, “Çünkü biz aslında söylenenden çok daha zenginiz, çok daha renkliyiz, söylenenden çok daha güçlüyüz, durumdan çok daha kötüyüz” dedi.
EN İYİ FİLM
Karga Uykusu (Tunahan Kurt)
EN NİTELİKLİ YÖNETMEN
Ayşe Polat (Kör Noktada)
JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ
Cam Perde (Fikret Reyhan)
MAHMUT TALİ ÖGÖREN’İN İLK EN İYİ FİLMİ
Sanki Her Şey Biraz Felaket (Umut Subaşı)
ONAT KUTLAR EN GÜZEL SENARYO
Ayşe Polat (Kör Noktada)
EN İYİ KADIN OYUNCU
Defne Kayalar (Birdenbire)
EN NİTELİKLİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Nihan Okutucu (Kör Noktada)
EN İYİ AKTÖR
Ahmet Varlı (Kör Noktada)
EN İYİ YARDIMCI OYUNCU
Öner Erkan (Birdenbire)
EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
Patrick Orth (Kör Noktada)
EN İYİ FİKİR
Serhat Keyifli ve Jorg Volkmar (Kör Noktada)
EN İYİ SANAT YÖNETMENİ
Osman Özcan ve Görkem Canbolat (Kör Noktada)
EN GÜZEL ORİJİNAL MÜZİKLER
Saki Çimen (Anne Kuzusu)
SİYAD EN HAVALI FİLM
Karga Uykusu (Tunahan Kurt)
EN UYGUN BELGESEL FİLM
Kavur (Fırat Özeler)
EN İYİ KISA SİNEMA ÖDÜLÜ
Kurbağalar (Vehbi Bozdağ)
VEKAM ÖZEL ÖDÜLÜ
Bizden Bahsediyoruz Engürü / Hasret Mengilibörü- Can Mengilibörü
FESTİVALDE 7 SİNEMA YARIŞTI
Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda bu yıl; Aniden (Melisa Önel), Ana Kuzusu (Umut Evirgen), Kam Perdesi (Fikret Reyhan), Karga Uykusu (Tunahan Kurt), Kör Nokta (Ayşe Polat), Güya Her Şey Küçük Bir Felaket (Umut Subaşı), Yüzleşme (Filiz Kuka) filmler yarıştı.
Festivalin Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması bu yıl yönetmen Derviş Zaim başkanlığında yazar Mine Söğüt, oyuncu Murat Kılıç ve oyuncu Selin Yeninci’den oluştu.